Brahms Trio Prague bylo založeno třemi čelnými instrumentalisty mladé generace v roce 2005 s jasnou vizí - pozvednout komorní spolupráci nevšedního nástrojového složení nad obvyklý příležitostný rámec. Jediné, co proto ansámbl odlišuje od smyčcových kvartet a podobných souborů s trvalým a cílevědomým působením, je stále přítomná nutnost posouvání repertoárových hranic. Na koncertech tak vedle originálních kompozic, v čele se slavným 40.opusem J. Brahmse, zní transkripce obdobných tri&iacu te; a skladby pro jednotlivé nástroje s doprovodem klavíru či sólo. Tato praxe rozvíjí dramaturgickou nabídku do nečekané šíře. Soubor také podněcuje soudobé skladatele k tvorbě novinek - jen do dnešního dne byla pokladnice originální literatury obohacena sedmi díly, věnovanými Brahms Triu Prague. Profilová deska ansámblu, nahraná unikátním způsobem v roce 2007, získala výjimečné hodnocení hudebních magazínů doma i v zahraničí a byla recenzentem prestižního magazínu Fanfare (USA), panem Stevem E. Ritterem, zařazena na Want List - výběr 5 nejlepších nahrávek roku 2008.

Účinkují:

Dirigent a hornista Ondřej Vrabec

patří přes svůj věk mezi nejostřílenější české umělce. Jakkoli dnes dirigování představuje majoritní podíl jeho umělecké činnosti, staví na základech mimořádných profesionálních zkušeností získaných díky bohaté kariéře sólového, komorního a orchestrálního hráče. Tu Ondřej Vrabec započal dlouho před prahem dospělosti, v pouhých 17 letech pak poprvé usedl na první židli skupiny lesních rohů České filharmonie a pozici solohornisty zast&aacu te;v&aac ute; v tomto tělese dosud. Je absolventem Pražské konzervatoře (prof. B. Tylšar, V. Válek, H. Farkač, M. Němcová, M. Košler) a Akademie múzických umění v Praze (prof. R. Eliška, J. Bělohlávek, F. Vajnar a další). Studium si doplnil četnými mistrovskými kurzy (např. London Masterclasses, Hornclass, Francouzsko - Česká akademie), nejcennějším impulsem pro formování uměleckého přístupu mu byla hráčská spolupráce s elitou světové dechové školy (S. Azzolini, M. Bourgue), v oblasti dirigování pak umělecká podpora významných světových dirigentských osobností jako např. Sir John Eliot Gardiner, Benjamin Zander či Jiří Bělohlávek. V roli sólisty vystoupil do dnešního dne s desítkam i dom&aa cute;cích i zahraničních orchestrů (mimo jiných Česká filharmonie, Nagoya Philharmonic Orchestra, Sólistes Européenes Luxembourg, Augsburg Philharmonic Orchestra, Státní filharmonie Košice, Rzeszow Philharmonic, Lviv Philharmonic) pod vedením významných dirigentů (Sir John Eliot Gardiner, Vladimir Ashkenazy aj.), publiku se často představuje též sólovými recitály. Intenzivně se věnuje komorní hře (především Brahms Trio Prague a PhilHarmonia Octet, dříve Maurice Bourgue Ensemble, Juventus Quintet, Czech Philharmonic Horn Club). Ondřej Vrabec podnítil přímou i nepřímou cestou vznik četných soudobých kompozic pro nejrůznější instrumentální obsazení v kombinaci s lesním rohem. Většina z nich je mu věnována a byla jím ve svět ov&eacut e; premiéře provedena, popřípadě také nahrána. Stále více respektu si získává jeho činnost pedagogická – vede mistrovské kurzy (Japonsko, Kanada, Velká Británie, ČR) a trvale spolupracuje s japonskou vzdělávací společností And Vision Inc. Tokio.

Ksenia Dohnalová

se narodila roku 1975 v Petrohradě v hudební rodině a na housle začala hrát v pěti letech. Po ukončení hudebního učiliště absolvovala na Státní konzervatoři Rimského – Korsakova v Petrohradě (prof. Anatholy Resnikovskij). V letech 1996 - 1998 díky stipendiu Corporation of London a Myra Hess Trust studovala na Guildhall School of Music and Drama v Londýně (prof. Yfrah Neaman). Poté absolvovala tříměsíční stáž na pražské AMU (prof. Ivan Štraus). Zůčastnila se několika mistrovských kurzů (E. Friedman, V. Lieberman, P. Zukermann, Hudební akademie Sandora V&e acute;gh a v Dobříši - M. Bourque, S. Azzolini…) a soutěžních klání (Soutěž mladých virtuosů v Petrohradě 1986 - 3. cena, Mezinárodní hudební soutěž ACT v Londýně 1997 - 2. cena, v r. 1998 se stala vítězkou Birdie Warsaw Prize v Londýně a získala 3. cenu na Beethovenově soutěži v Hradci nad Moravicí). Vystoupila na mnoha koncertech v Evropě, Japonsku a USA. Vedle sólové hry se věnuje intenzivně komorní hudbě. Mimo jiné působí v klavírním triu Concertante, se kterým byla v roce 2000 semifinalistkou mezinárodní soutěže komorní hudby v norském Trondheimu. V sočasnosti je členkou Pražského komorního orchestru a České filharmonie.

Daniel Wiesner

studoval klavír na Pražské konzervatoři u prof. Valentiny Kameníkové a na AMU ve třídě prof. Petera Toperczera. V letech 1988 a 1990 absolvoval mistrovské kurzy u Rudolfa Kehrera ve Výmaru. Kromě několika cen z domácích soutěží, které získal ještě za studií na konzervatoři, je Daniel Wiesner vítězem Mezinárodní klavírní soutěže v Glasgow (1990) a nositelem ceny ze soutěže „Vianna da Motta“ v Lisabonu. V roce 1993 obdržel Cenu Hlávkovy nadace. Jako sólista a vyhledávaný komorní hráč vystupoval na koncertech ve v ět&scar on;ině evropských zemí a také v USA, Jordánsku a Tunisu. Od roku 1994 je členem komorního souboru „In modo camerale“, který získal v roce 1996 Cenu Českého spolku pro komorní hudbu a v témže roce se stal finalistou soutěže komorní hudby v japonské Osace. Pravidelně spolupracuje s renomovanými sólisty. Řadu skladeb svého širokého repertoáru premiéroval a má též obsáhlou diskografii, mj. s díly B. Smetany, Zd. Fibicha, S. Prokofjeva, K. B. Jiráka a M. Kabeláče. Intenzivně se věnuje soudobé hudbě, zvláště české, desítky skladeb premiéroval a natočil na CD. Jako sólista vystupuje s předními českými orchestry, s Českou filharmonií (2002 – B. Bartók : Klavírní koncert, 2004 – B . Martin ů : Dvojkoncert, 2008 – O. Messiaen : Exotičtí ptáci a Barvy nebeského města, 2010 – J. Gemrot : Klavírní koncert – světová premiéra), s FOK (2005 – O. Messiaen : Turangalila, 2006 – W. A. Mozart : Klavírní koncert C dur) a mnoha dalšími. Nahrává pravidelně pro Český rozhlas. Od roku 2008 pedagogicky působí na konzervatoři v Pardubicích. V roce 2009 obdržel Cenu České hudební rady za vynikající interpretaci soudobé hudby a propagaci české tvorby.